Home » , » Tip buat kerja separuh masa di rumah

Tip buat kerja separuh masa di rumah

Terdapat banyak cara untuk membuat kerja secara full time ataupun secara separuh masa di rumah. Dan dah ramai yang berjaya dan ramai juga yang gagal untuk buat kerja separuh masa ni.

Mungkin ramai yang pernah menjual baju secara online atau ikut facebook, jual kek dan barang-barang makanan, jual mainan kanak-kanak dan sebagainya. Saya nampak jual gajet dan produk pelik-pelik tetapi perlu pun ada juga. Produk ikut permintaan semasa. Semua jenis aktiviti berniaga secara online ni sangat baik, malah boleh di buat secara separuh masa sahaja.

Buat duit online ni, selain daripada menjana pendapatan keluarga, boleh juga memberikan kepuasan kepada anda sebab tidak ramai orang berjaya menambah pendapatan secara online.

Contoh kerja separuh masa di rumah


1. Jual bantal kekabu - cari pelanggan di dalam facebook dan bagi COD kat kawasan tertentu seperti stesen minyak supaya senang jumpa lokasi.

2. Servis naikkan income Adsense - ini pun ada juga sebab susah juga nak dapat duit dari Adsense jika trafik blog rendah.

3. Jual tudung - yang ni ramai yang buat, siap ada brand sendiri. Bagus kan sahabat-sahabat kita ni. Kita kena support mereka yang rajin dan berani mencuba ni.

4. Jual gajet - yang ni memang laris setahu saya. Yang terbaru tengah hot sekarang ni ialah jual antena TV untuk android smartphone. Sempoi dan banyak permintaan. Ini produk baru ni bagi saya.

Jadi banyak sebenarnya cara untuk buat kerja separuh masa ni ( sepenuh masa pun boleh jika pendapatan banyak ).

Kerja separuh masa di rumah tanpa produk


Selain dari contoh-contoh cara buat kerja separuh masa di atas, ada juga kerja yang tidak perlu menjual barang di mana kita akan tawarkan servis sahaja. Maknaya modalnya sangat rendah sebab tiada barang fizikal yang terlibat.

Cuba tengok contoh-contoh kerja separuh masa di bawah yang boleh di buat dari rumah sahaja.


kerja separuh masa di rumah

Mesti ada yang sesuai dengan anda. Jika anda nak mencuba menambah pendapatan dengan kerja separuh masa ini, anda memang boleh sebab kelayakkan sangat minima dan kebanyakkan orang boleh buat salah satu daripada kerja di atas - hanya dari rumah!

[+] Info lanjut kerja separuh masa di rumah

Jika anda tidak mahu menjual barang, ada boleh sediakan servis seperti di atas. Gunakan kemahiran anda untuk menjana income hanya dari rumah.



Terima kasih kerana membaca Tip buat kerja separuh masa di rumah. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



4 Komen:

  1. noraini6/11/15

    terima kasih kerana berkongsi. Saya telah lama gunakan platform ni utk buat kerja secara sambilan di rumah.

    income boleh tahan, tapi tak ada lah sampai kaya raya. Saya rekemen benda ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. rashid6/11/15

      kebetulan, saya baru join sebulan yang lepas. Banyak jenis kerja lain yang boleh di pilih, tapi jgn tamak sbb takut tak sempat siap dlm tempoh yang di janjikan.

      Cari yang sesuai dgn skill korang.

      Padam
  2. student uitm6/11/15

    benda ni bagus, saya dah beberapa dapat duit.

    satu kelemahannya, kerja agak boring jugak sbb kena siapkan benda yang sama berulang kali.

    BalasPadam
  3. surirumah kl6/11/15

    ada sekali tu, diorang terlupa bayar, dalam USD200 jugak la. Lepas komplain, esoknya baru payment masuk.

    payment masuk, cuma kdg2 lmbt.

    BalasPadam