Home » , » Polisi Insurans ( Insurance ) Yang Ejen Insurans Tak Suka

Polisi Insurans ( Insurance ) Yang Ejen Insurans Tak Suka

Polisi insurans ( insurance ) bertempoh. Seperti yang anda tahu, polisi insurans ( insurance ) yang paling bagus ialah polisi insurans ( insurance ) bertempoh. Sebelum ini anda dah baca terdapat 3 jenis polisi insurans ( insurance ) iaitu, polisi insurans ( insurance )bertempoh, polisi insurans ( insurance ) nilai tambah dan polisi insurans ( insurance ) berkaitan pelaburan.

Kebiasaanya ejen insurans akan menyarankan anda supaya mengambil polisi insurans ( insurance ) nilai tambah dengan menyatakan beberapa sebab yang di lihat agak munasabah tetapi dalam erta kata insurans lainnya merugikan anda.

2 alasan telah di berikan oleh ejen insurans ( insurance ) dan telah di bincangkan dalam entri sebab untuk ambil polisi insurans nilai tunai. Dan alasan ke 3 akan di bincangkan dalam entri kali ni. Baca sampai habis, menarik ni bab ni.

Alasan ke 3 Ejen Insurans ( Insurance ) Jangan Ambil Polisi Bertempoh


Alasan ke 3 ialah dengan mengatakan polisi insurans ( insurance ) nilai tambah mempunyai beberapa kebaikkan. Memang Nampak macam  kebaikkan tetapi sebenarnya agak mengejutkan anda.

etiqa insurance


Memang benar, dengan polisi insurans ( insurance ) nilai tunai anda boleh dapat pinjaman dan polisi tidak di rampas.

Disebabkan unsur pelaburannya, polisi akan mempunyai nilai tunai selepas dua atau tiga tahun. Wang itu sebenarnya adalah milik anda jika anda memutuskan untuk membatalkan polisi.

Memandangkan ia adalah wang anda, syarikat insurans ( insurance ) tidak rahu-ragu untuk membenarkan anda membuat pinjaman dan mengenakan faedah. Ia seperti pihak bank memberikan anda pinjaman  peribadi selagi simpanan tetap anda dengan bank lebih besar daripada nilai pinjaman itu.

Tetapi anda harus ingat, jika anda meminjam terhadap nilai tunai itu, keluarga anda akan kekurangan wang jika anda meninggal dunia. Pertama syarikat insurans ( insurance ) akan memotong jumlah yang terhutang sebelum menyerahkan bakinya.

Di bawah peruntukan bukan pampasan, jika anda tidak membayar apabbila premium di tetapkan, premium tersebut secar automatic akan di potong daripada nilai tunai dan faedahnya sekali lagi akan di kenakan. Ia akan berulang sehingga nilai tunai kehabisan dan polisi itu akhirnya akan di rampas.

Itulah perbincangan kita tentang polisi insurans ( insurance ). Harap anda lebih hati-hati dan cuba tanya lebihi detail jika di didekati ejen insurans ( insurance ). Nanti kita akan berkongsi pulak mengenai MRTA – apa tu dan perlukah MRTA. Hebat topic ni, jangan ketinggalan.,,


Terima kasih kerana membaca Polisi Insurans ( Insurance ) Yang Ejen Insurans Tak Suka. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan