Home » , » Cara daftar jadi pemandu Uber online

Cara daftar jadi pemandu Uber online

Info ini adalah mengenai cara daftar untuk jadi pemandu uber. Cara untuk jadi driver uber ni senang je, nak daftar senang sahaja tak memerlukan skill yang tinggi. Malah anda juga akan di berika insentif yang menarik jika anda menjadi pemadu uber. kalah grad car tuh.

Untuk daftar jadi pemandu uber, anda memerlukan beberapa dokumen penting. Nanti anda semak kat bawah. Serius saya cakap, jadi pemandu uber memang boleh menambah pendapatan anda. Uber tengah meletup kat Malaysia, jadi ini peluang baik bagi anda. Pastikan kereta anda berumur tak lebih dari 7 tahun. Maknaya kereta tak boleh yang lama la nih.

Cara senang daftar jadi pemandu Uber online


Cara nak daftar pemandu uber ni taklah susah sangat. Tak perlu nak pergi kursus apa pun seperti dulu. Terdapat beberapa langkah untuk daftar jadi pemandu uber ni.

1. Anda kena sediakan 3 dokumen penting iaitu salinan softcopy ic anda, softcopy lesen memandu dan softcopy cover note insuran kereta anda. Untuk senang, anda ambil gambar ketiga-tiga dokumen ini guna smartphone anda. Pastikan terang ya dan boleh nampak nama anda dan info penting yang lain. Dokumen untuk anda upload masa daftar jap lagi ( upload tu ialah hantar dokumen-dokumen tu ke uber )

2. Anda kena daftar dengan uber secara online. Sekarang semua main online je senang sikit. Tak payah nak pergi ke pejabat uber tuh. Anda kena masuk website uber untuk daftar jadi pemandu uber. Untuk memudahkan anda, anda boleh klik link di bawah untuk daftar, sama juga.

Daftar Uber online ( klik sini )

3.  Isikan maklumat penting diri anda seperti email dan sebagainya. bagi alamat tempat tinggal anda. Untuk pengetahuan anda, walaupun ada berada di Shah Alam ( contohnya ), anda masih boleh jadi pemandu uber di kawasan lain. Masa pendaftaran pemandu uber ni, anda akan di minta untuk memberikan 3 dokumen tadi iaitu salinan ic, salinan lesen memandu dan salinan cover note insuran kereta anda. Anda upload ke uber masa daftar.

4. Lepas itu,  anda cari applikasi " Uber partner " dekat google play smartphone anda dan download applikasi tersebut. Logi Uber partner adalah seperti di bawah.

Cara daftar jadi pemandu grabcaronline
Logo applikasi Uber Partner

5. Lepas tu anda log in ke applikasi uber partner yang anda download menggunakan email/ no telefon dan password yang anda berikan semasa mendaftar ( langkah 2 ). Anda kena tunggu 2-3 hari untuk pihak uber aktifkan akaun anda. dari semasa ke semasa anda on applikasi uber partner anda untuk mengetahui status anda. Hinggalah pihak uber akan menghantar email kepada anda mengatakan akaun anda telah aktif. Contoh email dari uber:


pemandu grabcar
Email pengaktifan Uber


6. Anda ready untuk jadi pemandu uber dan mula membuat duit dengan menjadi pemandu uber,

Itulah langkah-langkah untuk mendaftar sebagai pemandu uber. Senang je nak dapat customer dan anda boleh juga buat secara part time.

Berminat? Anda boleh daftar pemandu uber hari ni juga.

DAFTAR Uber secara Online!



Terima kasih kerana membaca Cara daftar jadi pemandu Uber online. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



1 Komen: