Home » , , , » Kelebihan Kerja Part Time Ejen Hartanah

Kelebihan Kerja Part Time Ejen Hartanah

Kerja part time atau  full time sebagai ejen hartanah ni, lumayan pendapatanya. Bayangkan sekali jual rumah, berapa ribu boleh dapat kan. Sebulan 1-2 biji rumah sudah cukup sebagai pendapatan berbanding dengan kerja kat swasta dan kerajaan. Tengok harga ruah jugak ler ye. Tak semestinya sudah berumur, muda pun boleh jadi ejen hartanah. Takde salahnya kan. 

Biasa kita jumpa ejen hartanah ni yang dah berumur kan tapi kita lupa muda-muda pun dah boleh jadi ejen hartanah. Kena tahu langkah-langkah nak daftar sebagai ejen hartanah. Panduan ni terdapat dalam rahsia ejen hartanah. Pendapatan sebagai ejen hartanah ni secara part time atau full time adalah tanpa had mengikut berapa banyak rumah kita boleh jual.

kerjaya part time ejen hartanah


Lagi satu, kerja sampingan atau tetap sebagai ejen hartanah nih ialah unik di mana setiap kes adalah unik. Sebabnya, rumah tuh lain-lain spek, lokasi, jenis kan. Pelanggan yang nak beli rumah pun lain-lain raga, jugak sebab tuh kerja sebagai ejen hartanah ni di katakana unik. 

Biasanya orang yang cari rumah nih memang dah nak beli rumah, Cuma jenis dan lokasi belum pasti. Jadi mereka ni memang kumpulan sasaran. Mana ada orang tengok-tengok rumah tanpa ada hasrat nak beli rumah kan. Jadi di sini, temujanji dengan bakal pelanggan nak tengok rumah tuh, memang kena buat dengan sempurna mungkin sebab mereka ni dah ada bajet nak beli rumah. 


Kerjaya Ejen Hartanah Yang Hebat


Bukan senang dak dapat peluang buat appointment nak tengok rumah untuk di jual atau sewa ni kan. Tip-tip nak close deal dengan bakal pelanggan ada dikongsikan oleh seorang ejen hartanah yang telah berjaya menjana pendapatan dari jual beli rumah.

Kerja sebagai ejen hartanah ni tiada tekanan. Maksud kat sini takde tekanan macam kerja kat kilang ke yang nak kena cepat jer dan kerja yang nak kejar  due date sahaja. Kerja part time atau sampingan ejen hartanah nih kita kena cool untuk nego dengan bakal pelanggan. 

Promosi kena mantap samada  ada melalui banner, online, facebook dan blog. Kena cari rumah untuk di jual dan kena belajar proses bagaimana nak menangani bakal pelanggan. Semua ni di muatkan dan di kongsi oleh seorang ejen hartanah yang berjaya dalam satu ebook.

Masa bekerja juga fleksibel. Biasanya lebih masa untuk promosi rumah untuk di jual. Bila bakal pelanggan call untuk tanya rumah, yang ni kena buat betul seperti di dalam panduan jual beli rumah, ikut je apa yang di kongsikan sebab mudah je nak paham. Ilustrasi gambarah di sediakan supaya mudah faham dan ingat macam mana untuk buat sale.

Kelebihan sebagai ejen hartanah


  • Masa fleksibel – ikut jadual temujanji dengan bakal pelanggan
  • Unik – setiap pelanggan dan rumah untuk di jual berbeza
  • Tiada tekanan – rajin kerja dapat lagi banyak
  • Pendapatan lumayan – tanpa had bergantung kepada bil. Unit rumah terjual
  • Dah daftar sebagai ejen hartanah senang jer, orang yang tak tahu
  • Boleh buat part time atau full time



Terima kasih kerana membaca Kelebihan Kerja Part Time Ejen Hartanah. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



1 Komen:

  1. Bro, boleh ke buat part time? Kalau tak silap mmg tak boleh.

    BalasPadam