Home » » Servis Toyota Altis 80 000 km, RM1123

Servis Toyota Altis 80 000 km, RM1123

Hari aku memang tak kerja. Memang cuti di berikan sebab esok ganti public holiday. Jadi aku pergi servis kereta kat UMW Toyotsu Motor Seksyen 15 Shah Alam. Book pukul 10.00 pagi tapi pukul 9.00 pagi aku dah sampai. Hari ni ialah hari bekerja bagi ramai orangm jadi, takde le ramai sangat orang servis kereta hari nih jika banding dengan hari Sabtu.

Masuk-masuk kat pusat servis tu, terus kekaunter untuk daftar. Aweks tu ambik buku servis tuh, tunggu dalam 10 minit, service advusir panggil untuk daftar dan pergi check kereta. Sebelum service advisor panggil tuh, aku pekena dulu 2 bungkus nasi lemak free kat pusat service toyota nih dengan air milo, layan-layan akhbar jap.

Toyota Vios baru 2013


Sambil-sambil tunggu diorang service, aku usha-usha toyota vios baru jap.... emmm.. boleh tahan. Kalau korang nak tengok gambar, ada kat sini. Tanpa segan silu aku ambik je gambar keta tuh, buat-buat macam biasa jer.

Kereta aku servis tadi, dah siap. Kaunter bayaran, perghhh,,, tukang jaga kaunter, ala-ala pan asia gituh. Untuk servise 80 000 km nih, kena le kos rm1123. Ini service paling mahal untuk kereta aku nih sebab macam-macam minyak di tukar. Aku tak nak ambil risiko service kat bengkel-bengkel lain takut kena tipu dan juga takut spare part takde kualiti. Jadi gores je ler bayaran tuh hoho, nanti baru bayo kad kredit tuh.


Macam-macam tukar, baru selamat skit
Senarai kos
Total kos, pejam mata bayar

Kemudahan Pusat Service UMW Toyotsu Shah Alam



TV, ada
Lepas service guna pass ni untuk keluar dari pusat service
Lepas bayar, dapat le keropok skit free
Tempat main budak-budak
Tempat makan dan minum
Kaunter
Nasi lemak percuma, aku makan 2 bungkus, bolehla
Meja rundingan



Terima kasih kerana membaca Servis Toyota Altis 80 000 km, RM1123 . Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan